Wysoka liczb odwiedzin na stronie i jej znaczenie
Każdy właściciel strony internetowej marzy o tym, by była ona odwiedzana przez jak największą grupę osób. Wysoka liczba odwiedzin ma nie tylko znaczenie w kwestii popularności strony i jej prestiżu, ale może też wpływać na zyski jej właściciela, szczególnie gdy prowadzi on firmę – poprzez pozyskanie klientów i budowanie marki. Istnieje wiele sposobów zwiększania popularności stron internetowych. Wśród nich znajduje się pozycjonowanie.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie (tzw. SEO) to proces, którego celem jest uzyskanie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, w wyszukiwarkach internetowych. Nie jest to łatwe zadanie. Walka z konkurencyjnymi serwisami internetowymi o wysoką pozycję w czołowej dziesiątce wyszukiwarki, nawet z wykorzystaniem usług specjalistycznych firm może trwać kilka tygodni, a nawet kilka miesięcy.
Pierwszy etap pozycjonowania polega na zastanowieniu się, jakie frazy i słowa kluczowe najlepiej opisują stronę internetową podlegającą pozycjonowaniu. Wyszukując określone zagadnienie w wyszukiwarce, wpisujemy zazwyczaj kilka słów, które najlepiej opisują interesujący nas temat. Odpowiedni dobór słów używanych na stronie internetowej może sprawić, że dany serwis odwiedzi więcej osób korzystających z wyszukiwarki.
Gdy słowa kluczowe zostaną już przez nas dobrane, można podjąć działania w kwestii optymalizacji kodu źródłowego strony. Ma to na celu otrzymanie strony internetowej w układzie, który będzie zgodny z obowiązującymi w Internecie standardami tak by mogła ona zostać dodana do indeksu wyszukiwarek i w konsekwencji zostać odnaleziona przez osoby, które przeglądają Internet. Po zoptymalizowaniu kodu źródłowego strony należy także zoptymalizować treści zawarte na stronie WWW. Trzeba zadbać o to, by jej zawartość była jasna dla przeglądającego i znalazły się na niej wybrane przez nas słowa kluczowe.
Następnie należy zadbać o to by wyszukiwarka uznała daną stronę internetową za wartościową. Służy temu zamieszczenie jak największej ilości odnośników do pozycjonowanej strony na innych stronach. Najłatwiejszym rozwiązaniem w tym zakresie jest umieszczenie strony internetowej w jednym z wielu katalogów stron. Dodając stronę do katalogu można określić m.in. tytuł strony, jej opis oraz wykorzystywane na niej słowa kluczowe. Aby takie działanie przyniosło zamierzony efekt należy umieścić odnośniki do strony internetowej nie w kilku, ale najlepiej w kilkunastu lub w kilkudziesięciu takich katalogach. Można także w tym zakresie skorzystać z innych sposobów np. poprzez umieszczanie komentarzy pod artykułami wraz z odnośnikiem do strony czy reklamowanie się na portalach społecznościowych. Im większa baza odnośników do pozycjonowanej strony znajduje się w Internecie tym wyższa jej pozycja w wyszukiwarce internetowej. Muszą to być jednak jednocześnie odnośniki dobrej jakości – z merytorycznym komentarzem i na różnych portalach. Używanie programów linkujących i spamowanie mogą wywołać odwrotny efekt w postaci obniżenia pozycji strony internetowej w rankingu wyszukiwarek.